Home Reviews Game Review Red Dead Redemption 2

[Review] Red Dead Redemption 2

Eindelijk hebben wij Red Dead Redemption ver genoeg gespeeld om ook ons oordeel te geven over dé game die jaren lang het middelpunt van het gesprek was in de game industrie.

Laten we beginnen bij het overduidelijke. Alles wat je hebt gezien en gelezen over het uiterlijk van de game is waar. Rockstar heeft enorm veel tijd gestoken in het bouwen van de wereld, de animaties en verhaal. Het oogt schitterend, er is altijd wat te zien of te doen. Het verhaal kan je in ongeveer 60 uur uitspelen, maar dan heb je daarnaast nog enorm veel zijmissies en overige activiteiten. En dan is de online functionaliteit nog niet eens compleet.

Dan de vervelende onderdelen aan Red Dead. De besturing is net als de GTA games erg clunky, je moet nog steeds X tappen (op de PS4) om te rennen, het richten voelt onhandig aan en zo zijn er nog een paar kleinere dingetjes die de ervaring afdoen.

De game heeft daarnaast verschillende rare dingen en dan heb ik het niet over de bugs en glitches. Die ondanks dat het vervelend is het met zo een grote game onmogelijk is alles op te vangen. Ik heb het dan over dat als je een cinematische scene start, je nog steeds met je paard tegen een steen kan knallen waardoor jij 20 meter verder vliegt. Of in de allereerste missie viel ik van een berg af en wilde ik mijn paard achter laten. Het was maar een klein stukje lopen. Ik mocht echter niet verder zonder paard. Vervolgens liet je wel je paard achter bij de missielocatie…

Red Dead Redemption 2 is makkelijk een van de mooiste en uitgebreidste games op de markt. Je kan uren in het wilde westen doorbrengen zonder dat er ook maar een moment niks gebeurd of iets te zien is. Je kan het spelen zonder ook maar het origineel te hebben gespeeld en dat is altijd een bonus. De grootsheid is echter ook een nadeel. Klusjes voelen meer als een dagtaak op momenten en daarnaast zitten er flink wat rare bugs en onnodige hindernissen in het spel. Daarnaast voelt de besturing ook enorm vervelend aan en dat heeft voor mij enorme invloed op mijn speelplezier.

Cijfer: 8,2

Vorig artikelFoto’s Vios Hengelo met Snollebollekes 17 november 2018 1/2
Volgend artikelGame of Thrones acteur Jerome Flynn aanwezig bij Dutch Comic Con