Home Reviews Game Review ReadySet Heroes

[Review] ReadySet Heroes

De heroes zijn dan wel ready, de game echter niet.

Dit wordt een korte review aangezien het spel erg kaal is en het net zo goed een free to play mobiele game had kunnen zijn. Er is namelijk weinig content en wat er is, is slecht uitgewerkt.

Je hebt om te beginnen twee verschillende modi die je kan spelen. Crawl N’ Brawl en Tower Crawl. In beide modi bestuur je een personage waarmee je verschillende levels moet verlossen van monsters. Onderweg krijg je vanaf de monsters ook power-ups om je krachten te verhogen, of zelfs een nieuw wapen. Klinkt op zich wel leuk, en dat zou het ook wel zijn als de modi niet vervelend waren om te spelen.

Om te beginnen met Crawl N’ Brawl, de online modus. In deze modus kun je met minimaal één andere persoon en maximaal drie andere personen samen spelen. Nou ja niet echt samen. Iedereen moet binnen de tijd zo veel mogelijk vloeren afwerken om zo sterk mogelijk te worden. Aan het einde krijg je een minigame waarin je tegen elkaar het moet opnemen. Helaas speelt niemand dit spel, wat leidt tot wachttijden van zo’n tien minuten voor er eindelijk iemand bij je spel komt. In die tijd kun je net zo goed andere dingen doen.

Tower Crawl is gelukkig niet online en kun je ook alleen doen. Deze modus is dus een stukje speelbaarder totdat je regelmatig in zo’n deadlock zit van tegenstanders dat je geen kant meer op kan en dus dood gaat. Aanvallen combineren met ontwijken is ook bijna niet te doen dus het werkt gewoon niet lekker. Je hebt dus eigenlijk je vrienden nodig, maar dan moeten die ook maar net zin hebben in zo’n spel.

Grafisch is het spel echter wel prima. Het is niet een Horizon Zero Dawn, maar de cartoony stijl past goed bij het type game en realisme is ook niet alles.

ReadySet Heroes heeft meerdere problemen. Niet alleen is de gameplay meer iets voor een smartphone game, ook werkt de besturing niet feilloos. Daar komt nog eens bovenop dat er maar twee modi zijn waarvan er één pas leuk wordt met vrienden erbij en de andere moet je 10 minuten wachten om online een medespeler te vinden. Totaal dus een gemiste kans waar je geen €19,99 aan zou moeten besteden. De leukste modus ontbreken de spelers en de andere modus is alleen practisch niet te doen.

Cijfer: 4.8