Home Reviews Game Review Lost in Random -Random Rules!

[Review] Lost in Random -Random Rules!

Zoink Games staat goed bekend om hun titels. Elk van hun titels heeft een unieke sfeer met een bijzondere gameplay en stijl. Of het nou Flippin Death, Fé of Lost in Random is. Bij Zoink kun je er van uit gaan dat je een bijzonder spel treft zo ook Lost in Random. Net als Fé wordt dit spel uitgegeven onder het EA Originals label.

Random Rules

Het volledige spel speelt zich af in het Kingdom of Random. In deze wereld wordt alles bepaald aan de hand van je sociale status die weer wordt bepaald door een dobbelsteen. De slechte koningin laat iedere jongere vanaf een bepaalde leeftijd een dobbelsteen rollen die bepaald in welke klasse ze komen. Zo ook voor het meisje Odd, een inwoner van de laagste klasse (de ones), ze gooit echter een zes en wordt één van de sixes. Ze wordt tegen haar wil meegenomen naar de nieuwe locatie. Haar zusje Even kan het niet aan en gaat op pad om haar te redden. Al snel komt ze een bijzondere dobbelsteen tegen die haar kan helpen.

De dobbelsteen, Dicey, is een reliek van het verleden. Ver voor de gebeurtenissen van Lost in Random bestond er een Dice Dimension waarmee vele gevechten werden gehouden. Legendes maakten wel de weg naar de bewoonde wereld, maar niemand had echt een idee hoe alles werkte. Even is de eerste in vele jaren die de oude traditie weer leven in blaast en dat komt haar goed van pas.

Ready, Set, Roll

De gevechten die je houdt zijn een groot onderdeel van Lost in Random. Het is een combinatie van tactiek en snel reageren. Het lijkt in eerste opzicht nogal uitgebreid en lastig, maar het spel heeft een goede manier om spelers te laten wennen aan de gameplay. Je begint elk gevecht namelijk zonder Dice Energy, de energie die nodig is om Dicey te gooien en een goed wapen te krijgen. Je zult dus deze energie moeten verzamelen. Dit kan erg simpel door het raken van kristallen op tegenstanders kapot te schieten met je katapult. Die laten vervolgens Dice Energy los die weer gebruikt kan worden om te gooien.

Wanneer je hebt gegooid lijkt het enigszins op iets als Heartstone. Je krijgt een beperkt aantal punten en voor die hoeveelheid kun je kaarten gebruiken. De een kost er maar één terwijl de ander nul kost of twee. Op zo een manier moet je tactisch nadenken welke kaarten je gebruikt en of je een punt wilt bewaren voor een later moment.

De kaarten zijn ook verschillend van aard, de ene geeft je een bonuspunt terwijl de ander je een zwaard als wapen geeft, de ander geeft weer levens. Naar mate het spel vordert krijg je meer kaarten die je met je mee kunt nemen en kunt gebruiken om de koningin te verslaan. Je kunt kaarten vinden, maar ook kopen bij één van de bijzondere figuren in de wereld.

Een unieke sfeer

De sfeer van Lost in Random is slecht te omschrijven. Het is grimmig, maar toch ergens vrolijk. De vele personages zijn ondanks de perikelen van de wereld toch wel vrolijk en zijn stuk voor stuk uniek door unieke karaktereigenschappen. Er zit humor in het spel ondanks de verschrikkelijke manier van leven in Random. Het heeft enigszins wat weg van de Tim Burton films. Dit wordt alleen maar ondersteund door de grafische stijl en de muziek van het spel.

8.5
Vorig artikelRazer voegt nieuwe hardware toe aan console-lineup
Volgend artikelElectronic Arts en FIFA kondigen uitbreiding van EA Sports FIFA 22 Esports-programma aan
review-lost-in-random-random-rulesLost in Random komt traag op gang en is niet erg lang, maar dat betekent niet dat het geen mooi of leuk spel is. De unieke gameplay zorgt voor een geweldige ervaring en