Home Reviews Game Review Destiny 2: Lightfall – teleurstelling na Witch Queen

[Review] Destiny 2: Lightfall – teleurstelling na Witch Queen

In de iets minder dan tien jaar sinds de release van de originele Destiny-game heeft Bungie regelmatig nieuwe uitbreidingen uitgebracht die de ervaring van de game flink uitbreiden. Van nieuwe features tot gebieden en verhaallijnen. De meesten zoals de uitbreiding van vorig jaar werden erg goed ontvangen. Lightfall zet deze trend helaas niet helemaal door.

In Destiny gaat het al jaren om de strijd van het licht tegen het duister en de eerste cinematic toont dan ook de aankomst van The Witness, praktisch de fysieke versie van Darkness. Waarna je al snel wordt getransporteerd naar een compleet nieuwe omgeving op Neptune. Deze locatie is compleet ander dan wat je gewend bent uit het Destiny-universum. Het is een prachtige wereld met mooie locaties. Het is daarom extra jammer dat steden als Neomuna daarom zo weinig karakter hebben. Het is een prachtige stad, maar compleet verlaten. Dat terwijl de stad verder compleet intact was nog, hierdoor krijg je niet echt het gevoel alsof het een echt onderdeel is van de gamewereld, maar meer iets losstaand is.

De verhaallijn, hoewel die goed in elkaar zit, voelt weer als een opwarmer voor de conclusie die in de komende uitbreiding zal plaatsvinden. Te veel vragen werden opgeroepen en te weinig beantwoord. Hierdoor krijg ik een gevoel dat de laatste uitbreiding of enorm groot gaat worden of veel dingen gaat missen omdat er te veel losse eindjes zijn om in één uitbreiding te behandelen. Er had eigenlijk al wat meer naar de conclusie gestuurd moeten worden.

Hoewel er dus verhaaltechnisch wat teleurstelling is, brengt Lightfall ook andere elementen met zich mee. Zoals de nieuwe subclass, Strand, welke waarschijnlijk flink wat spelers zal bevallen. Hoewel je al wat voorproefjes krijgt tijdens de campaign, kun je hem pas na voltooien van de verhaallijn permanent vrijspelen. Voor deze subclasses manipuleer je space en time om te krijgen wat je wilt. De vaardigheden zijn als je kijkt naar de verschillende versies en vorige subclasses niet alleen een frisse nieuwe manier voor gameplay, maar ook flink krachtig en leuk om mee rond te spelen.

Een andere goede toevoeging zijn de nieuwe type vijanden. De Tormentors, niet te verwarren met de Dementors uit Harry Poitter, zijn enorm lastige vijanden die je flink wat uitdaging geven om te verslaan. Deze grote vijanden kunnen niet alleen veel schade weerstaan, maar heeft ook verschillende gevaarlijke aanvallen die flink wat schade aanbrengen. Vooral Dark Harvest waar je levens gedrained worden.

RECENSIES OVERZICHT
Conclusie
7.0
Vorig artikelFinal trailer Renfield gelanceerd
Volgend artikelVPRO: Wim de Bie (83) overleden
review-destiny-2-lightfall-teleurstelling-na-witch-queenNa een geweldige uitbreiding met een uitstekend verhaal voelt Lightfall als een oke nieuwe stap. Niet slecht, maar ook niet enorm goed. Hoewel locaties weer prachtig zijn en de nieuwe subclass goed werkt, is het verhaal hier niet wat je kunt verwachten richting het einde van een tien jaar lang verhaal aan. An sich is het oke, maar het had bijna een seasonal update kunnen zijn. Zeker na het precedent van de laatste jaren is dit een tegenvaller. Het is geen slechte uitbreiding, maar ook geen goede. Review op basis van de PS5-versie