Sniper Elite is terug, maar dit keer op de VR. Deze titel zal zowel verschijnen voor de PS VR en de Windows VR mogelijkheden. TIjdens de E3 kreeg ik de mogelijkheid om hand-on te gaan met de titel.
Helaas ging er in de planning bij het bedrijf wat mis waardoor ik maar een korte tijd het spel kon spelen en dus maar één snelle ronde in de demo kreeg.
De besturing van Sniper Elite VR was in elk geval op de PlayStation erg fijn te besturen. Tijdens de demo had ik namelijk de mogelijkheid om de PSVR Aim Controller te gebruiken. Deze controller in de vorm van een bijzonder geweer zorgt voor een nog betere immersie in virtual reality schiet spellen.
De demo zelf zag er grafisch oké uit, maar het blijft natuurlijk een vroege demo van een spel. De demo was tevens nogal lineair opgezet wat ik zelf toch wel wat jammer vond, maar door het lastige rondlopen wel te begrijpen is. Net zoals in andere Sniper Elite games is het natuurlijk de bedoeling om alle vijanden neer te schieten en hoewel de Aim Controller erg fijn werkt qua knoppen was het wel even lastig om het vizier goed voor je te krijgen om zo goed te kunnen mikken. Dit kon ook liggen aan het feit dat de calibratie niet helemaal optimaal was gedaan voor de gameplay sessie.
Tijdens het richten kon je nog tijdelijk focusmode aanzetten, met deze optie stopte je personage tijdelijk met ademen waardoor je makkelijker en preciezer kon richten. Headshots worden zo opeens een stuk makkelijker.
Al met al was de demo veelbelovend, maar ik wil eerst meer zien voor ik het spel echt zou kunnen aanraden.
Hoewel ik zelf geen last had van misselijkheid tijdens het spelen, hoorde ik van velen andere verhalen, waardoor ik alleen maar kan hopen op verbeteringen op dat vlak voor anderen.