De open beta komt er nog aan, maar na twee weekenden in de closed beta hebben wij al een redelijk idee hoe wij de nieuwe Avengers game vinden. Lees in deze preview alles over de Beta.

Marvel’s Avengers begint tijdens A-day, een speciale dag om de Avengers te eren. Alle hoofdleden van de Avengers zijn aanwezig en het heeft alles weg van een geweldige dag. Totdat er een terroristische aanval plaatsvindt. De Avengers proberen dit tevergeefs te stoppen en het resultaat is catastrofisch. De Avengers raken Captain America kwijt, hun activiteiten worden verboden en uiteindelijk gaan ze ieder hun weg. Tot een aantal jaar later wanneer een nieuwe organisatie AIM een politiestaat heeft gemaakt en een verborgen agenda blijkt te hebben.

Laat ik beginnen met een stukje over de gameplay. De wereld is een beetje een mix van open gebieden en verhaal gedreven lineaire stukken. In de eerste gebieden zul je alsnog specifieke doelen hebben, maar je hebt wel de mogelijkheid wat meer van het gebied te verkennen en zo verschillende geheimen en extra verzamelobjecten te vinden. Het tweede is meer wat we gewend zijn van de lineaire Final Fantasy spellen. Je hebt één pad die je moet volgen met verschillende afsplitsingen voor extra gevechten en voorwerpen, maar je zult altijd het hoofdpad moeten blijven volgen voor het verhaal.

Naast een beetje rondlopen zul je natuurlijk genoeg moeten vechten. Gelukkig heeft Square Enix enorm veel aandacht besteed aan de helden. Elke held voelt uniek aan en speelt erg soepel. Hoewel elke held dezelfde knoppenlayout heeft. Driehoekje voor een zware aanval en vierkantje voor een lichte aanval werken ze totaal niet hetzelfde. Bij de ene zorgt dit namelijk wel voor een gebroken schild van de tegenstander, maar bij Thor kun je beter met je hamer gooien (vergeet hem alleen niet terug te roepen). En wees maar niet bang dat je weinig met je favoriete Avenger kunt spelen er is genoeg variatie in de missies en vaak zijn ze herspeelbaar. Bovendien heeft elke Avenger een eigen verhaallijn.

De beta was helaas, maar begrijpelijk niet perfect. Tijdens het vliegen met Iron Man flipte mijn ingame camera geregeld waardoor ik harder rondtolde dan een Beyblade. Dit is wel iets wat gelukkig nog makkelijk voor de release gemaakt kan worden. Daarnaast waren door het lage aantal spelers missies die je beter zonder CPU helpers kon spelen een stuk lastiger. Zo was ik bij missies waar ik controle posten moest veroveren steeds rond aan het rennen/vliegen om te zorgen dat een post niet weer werd overgenomen door de vijand. Waardoor ik aan die levels eigenlijk geen plezier beleefde.

Natuurlijk is het nog een beta en zijn dit soort builds vaak een paar weken oud, het kan dus zijn dat een aantal van de problemen al verholpen zijn of nog in de komende weken tot release verholpen worden. Tot nu toe is het in elk geval wel al een redelijke game die door de diverse helden lang leuk blijft.

Getest op de PS4 Pro

Comments

comments