Home Reviews Game Review [Review] Sackboy: A Big Adventure

[Review] Sackboy: A Big Adventure

0
[Review] Sackboy: A Big Adventure

De meeste PlayStation fans kennen het personage Sackboy ondertussen wel. Het hoofdpersonage van Little Big Planet heeft een nieuw avontuur te pakken wat alleen heel anders is dan de hoofdserie. Heeft dit avontuur echter wel dezelfde charmes? Nou ja en nee.

Het spel begint met een rustige dag in Craftworld, de Sackfolk zijn rustig bezig met een verscheidenheid aan creatieve activiteiten. Tot Vex, The Bringer of Nightmares, uit het niets verschijnt en zijn plan om alle werelden tot nachtmerries om te vormen aankondigt. Sackboy ontsnapt en begint aan zijn avontuur om vijf verschillende werelden te bevrijden van Vex zijn invloeden.

Sackboy is gemaakt voor de jeugd en spelers die eigenlijk nooit gamen. Niet alleen is het verhaal erg standaard, ook de gameplay is niet veel bijzonders om over te spreken. Het is gemakkelijk te leren en eigenlijk leer je enorm snel alles wat nodig is om het spel te spelen. A Big Adventure legt namelijk met een paar levels uit hoe alles moet en ik hoopte dat daarna het spel wat sneller zou gaan. Het lijkt echter alsof Sumo Digital ergens is vergeten de snelheid aan te passen, alles is namelijk zo traag.

Je loopt alsof je tot kniehoogte in de sneeuw zit en rollen verhoogt dit niet echt. Dit was een goede keuze geweest als er verdere elementen de game een grotere diepgang had. Maar zelfs alle verzamelobjecten zijn zo gevonden. Het is dus geen game die een gemiddelde gamer lang zal kunnen boeien, voor de kleintjes is het echter perfect.

Waar Sackboy in schijnt is het oog voor detail qua omgevingen en personages. Alles ziet er zo kraakhelder uit en heeft ontzettend veel kleine details. De reflecties zijn prachtig en je merkt grafisch wel echt elementen die een voorbode geven van deze nieuwe generatie games.

Wat opvalt voorr een 1st-party titel is het oppervlakkige gebruik van de Dualsense capaciteiten en ik denk juist dat met een spel als dit het perfect is om de haptic feedback te gebruiken. Zeker na Astro’s Playroom voelt het als een zeer gemiste kans.

Helaas heb ik de multiplayer niet kunnen proberen doordat ik alleen woon en uberhaupt geen tweede controller had, maar ik verwacht dat multiplayer de gameplay wat opschud aangezien je dan met elkaar kunt strijden voor de meeste punten wat dus wat meer spanning met zich meebrengt.

Conclusie

Sackboy: A Big Adventure doet niets heel bijzonders qua platformers. Het verhaal is redelijk slap en standaard waardoor het zich niet zo onderscheid zoals de hoofdserie. Toch is het een leuk spel en zeker een aanrader voor PS5 en PS4-eigenaren die een leuke en sfeervolle titel zonder te veel ‘geweld’ willen spelen of voor hun kinderen willen halen.

Cijfer: 7.4

Sackboy: A Big Adventure is gereviewed op de PS5, daarnaast is die ook beschikbaar op de PS4.