Home Reviews Game Review It Takes Two

[Review] It Takes Two

Na A Way Out een uniek multiplayer only spel is Hazelight Studios terug met een compleet nieuw avontuur. Dit keer niet een ontsnapping uit de gevangenis, maar een relatietherapie door Dr. Hakim’s Book of Love.

Als twee ruziemakende ouders sta je op het punt om om te scheiden, maar dankzij jullie dochter Rose wordt daar in elk geval tijdelijk een stokje voor gestoken. Zij wenst dat jullie het goedmaken en plotsklap zijn jullie gemaakt van klei (de vader, Cody) en hout (de moeder, May). Onder begeleiding van een pratende versie van Dr. Hakim’s Book of Love. Dr. Hakim (ingesproken door ontwikkelaar Josef Fares) houdt er nogal sadistische manieren op na om Cody en May terug bij elkaar te brengen.

De wereld is een magische versie van het huis waar het gezin in leeft en je zult dus dingen als pratend speelgoed, pratende eekhoorns en meer tegenkomen op je zoektocht naar een manier om normaal te worden. Cody en May zien het namelijk helemaal niet zitten om weer dichter bij elkaar te komen dus je avontuur zal begeleid worden door regelmatig gekibbel wat enorm veel humor met zich meebrengt.

It Takes Two is tevens enorm divers. Of je nu een speelgoedpaleis met een olifantenkoningin beklimt of door een ruimtestation loopt. Of je bevindt je midden in een oorlog tussen wespen en guerrilla eekhoorns in een eikenboom. Je blijft je verbazen over wat er voorbij komt qua personages en werelden. Er zijn namelijk enorm veel referenties in het spel gestopt naar andere spellen zoals Among Us en Mario Kart.

Niet alleen qua werelden is het divers, maar ook qua krachten. Cody en May hebben namelijk in de werelden verschillende krachten die op elkaar aansluiten. De een kan niet verder komen zonder de ander. Zo heb je in de eerste wereld spijkers en een hamer. Cody kan spijkers gooien en May kan slaan met de hamer. Of wat later in het spel wanneer May een cloon kan gebruiken en Cody de tijd kan terugdraaien. Wil je tussendoor het even tegen elkaar opnemen in plaats van elkaar constant helpen? Dan kan dat met één van de minigames die in het spel verstopt zitten.

Qua besturing is It Takes Two ook slim uitgedacht. Het spel is namelijk zo gemaakt dat het makkelijk en snel te leren is waardoor iedereen het spel kan spelen. Zo kun je zelfs met die vriend of vriendin die geen gamer is genieten van het spel en de humor erin.

Misschien nog wel het meest indrukwekkende is het grafische aspect. Hazelight Studios is een relatief kleine studio, maar brengt een grafisch spektakel naar het scherm van heb ik jou daar. Van lichtinval tot details in de omgevingen (zelfs in die waar je voorbij racet) alles is zo goed uitgewerkt dat je vaak denkt een AAA-spel (qua budget, want qua kwaliteit is die dat zeker) te spelen.

Het enige kleine nadeel was is toch wel dat het spel alleen met multiplayer werkt. Hoewel het logisch is om het te spel goed te laten werken. Is het op zich best lastig om goed afspraken te maken om samen te spelen in de coronatijden. Zeker aangezien er geen cross-platform gameplay is.

9.4
Vorig artikelInternetcriminelen stelen data van thuiswerkers steeds vaker ‘onzichtbaar’ via legitieme tools
Volgend artikelNieuwe serie “My Life On MTV” vanaf eind mei wereldwijd te zien
review-it-takes-twoIt Takes Two is mooier geworden dan wat ik van te voren had kunnen denken. De enorm diverse werelden en kleuren zijn geweldig om te verkennen. Daarnaast de hints naar andere klassieke spellen en diverse gameplay mechanics maken voor een uniek spel. Voeg daar de speciale multiplayer gameplay en humor aan toe en je hebt één de beste spellen die ik de afgelopen 12 maanden heb gespeeld.