Xplora, producent van smartwatches voor kinderen, werkt er dagelijks aan om kinderen over de hele wereld een betere toekomst te geven. Daarom gaan zij een samenwerking aan met UNICEF Kid Power®, om kinderen die de connected horloges van het merk gebruiken te motiveren deel te nemen aan een internationale campagne. Het doel: het equivalent van tien miljoen flesjes drinkwater uitdelen aan vierduizend kinderen over de hele wereld.
De missie van Xplora is om jonge mensen goede leefstijlgewoonten aan te leren en zo een bijdrage te leveren aan hun gezondheid, bijvoorbeeld op het gebied van dagelijkse beweging. Xplora’s connected horloges zijn niet zomaar hightech objecten of het equivalent van een eerste smartphone voor kinderen, maar hebben door middel van dagelijkse uitdagingen en de mogelijkheid om prijzen te winnen, al honderdduizenden kinderen en ouders weten over te halen om in beweging te komen.
Nu gaat Xplora nog een stapje verder door al zijn bijna half miljoen gebruikers over de hele wereld te vragen om het equivalent van tien miljoen flesjes drinkwater in te zamelen. Meedoen is heel eenvoudig: connected horloges als de Xplora X5 Play hebben een geïntegreerde stappenteller die elke duizend stappen automatisch omzet in twee flesjes drinkwater. Op die manier kunnen kinderen over de hele wereld met hun horloge een enorme bijdrage leveren aan de gezondheid van de armste kinderen.
Troy Hickerson, medeoprichter van UNICEF Kid Power: “UNICEF Kid Power begon in 2015 met de slogan ‘Get active. Save lives’. Dat is precies waar deze campagne met Xplora kinderen toe aanspoort. Kinderen willen vaak iets doen voor anderen, maar denken al snel dat ze dat niet kunnen omdat ze nog maar een kind zijn. Onze samenwerking met Xplora geeft kinderen de kans om niet alleen te geloven dat ze een positieve impact kunnen maken, maar om dat daadwerkelijk ook te doen.”
Doel van deze campagne is om bewustwording te creëren van het belang van schoon drinkwater en om het equivalent van tien miljoen flessen te doneren, waarmee vierduizend kinderen een jaar lang schoon drinkwater hebben. Zeker tijdens de coronapandemie zagen we hoe belangrijk goede hygiëne is, die alleen mogelijk is als je toegang hebt tot schoon drinkwater.
“Elk kind heeft het recht om op te groeien in een schone en veilige omgeving. Met de UNICEF Kid Power-campagne kunnen kinderen direct andere kinderen helpen. Tegelijkertijd spoort de campagne kinderen aan om te spelen en actiever te zijn, en draagt zo bij aan een goede gezondheid”, zegt Kristin Hellebust, CCO van Xplora.
Xplora geeft een donatie aan UNICEF, die de logistieke afhandeling op zich neemt. Er wordt een bedrag gedoneerd ter waarde van tien miljoen flessen drinkwater, oftewel: genoeg drinkwater voor vierduizend kinderen voor een heel jaar.
Kristin Hellebust, CCO van Xplora: “Bij Xplora willen we kinderen over de hele wereld helpen ontdekken hoe hun dagelijkse activiteiten een positieve impact kunnen hebben. Elke stap die een Xplora-kind zet, draagt bij aan het veranderen van het leven van een ander kind. Nu kan elk kind actief anderen helpen!”
Voor de meest gemotiveerde kinderen geeft Xplora bovendien prijzen weg, zoals een Apple iPad, een vierde generatie Amazon Echo en een Arcade Pro Scooter.
Wist je dat…
- Dagelijks meer dan zevenhonderd kinderen overlijden aan ziekten die zijn terug te leiden tot gebrek aan hygiëne door een gebrek aan drinkwater?
- Drie miljard mensen simpelweg hun handen niet kunnen wassen met water en zeep?
- 2,2 miljard mensen geen toegang hebben tot schoon drinkwater?
- Acht op de tien mensen die niet voldoende drinkwater hebben, op het platteland leven?
Over UNICEF Kid Power
UNICEF Kid Power is een programma van UNICEF USA die kinderen in staat stelt om levens te redden door hun dagelijkse activiteiten te verbinden aan echte impact. Lees meer over hoe het werk van UNICEF USA de meest kwetsbare kinderen helpt redden en beschermen.
Bron en foto: LVTPR