Home TV Nieuws TV BE RTL Nederland en DPG Media bundelen krachten

RTL Nederland en DPG Media bundelen krachten

© DP Media & RTL Nederland

DPG Media, bekend van onder meer het AD, Volkskrant, Qmusic en het Belgische VTM, en RTL Group hebben een overeenkomst bereikt over een voorgenomen overname van RTL Nederland door DPG Media. Sven Sauvé, CEO van RTL Nederland, reageert:  

CEO RTL Nederland Sven Sauvé: “We hebben altijd gezegd dat consolidatie noodzakelijk is in de Nederlandse media-industrie. Daarom ben ik heel enthousiast dat DPG Media deze stap samen met ons wil zetten. Door onze krachten te bundelen creëren we een completer mediaconcern dat volop blijft investeren in lokale, impactvolle content en onafhankelijke journalistiek op alle denkbare platformen.”   “Waar DPG Media in Nederland een indrukwekkende groei heeft doorgemaakt met haar media-activiteiten, heeft RTL hard gewerkt om onze positie op tv en streaming verder uit te bouwen als lokale markleider. Deze combinatie verzekert voor beide bedrijven een solide toekomst voor alle kijkers, luisteraars en volgers. Samen met DPG Media kunnen we blijven doen waar we goed in zijn: het entertainen en informeren van miljoenen Nederlanders in een uitdagende en snel veranderende mediawereld. En ik ben ook blij met het feit dat de naam RTL behouden blijft; een sterk merk en geliefd bij heel veel Nederlanders. ” 

“Het samengaan van DPG Media en RTL Nederland biedt volop kansen voor al onze talenten en makers, maar ook voor onze adverteerders en commerciële partners. Dit alles is onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en wordt voorgelegd voor advies bij de betrokken ondernemingsraden. Hier hebben we alle vertrouwen in.

Christian Van Thillo, Executive Chairman van DPG Media, gelooft in de toekomst van televisie en video: “Ons bedrijf maakt in België met VTM al 35 jaar succesvol televisie. Ik ben ervan overtuigd dat de consument zal blijven kijken naar goed gemaakte programma’s. Onze passie en kracht ligt bij lokaal gemaakte content, iets wat we bij DPG Media met al onze media doen.” Volgens Van Thillo sluit RTL Nederland perfect aan bij deze visie.

Bron en foto © RTL Nederland & RTL Nederland