Het bloedstollende avontuur ‘De Verraders’ gaat overzees en is verkocht aan NBC Amerika en BBC Engeland. Het eerste seizoen van dit nieuwe TV-format, bedacht door Marc Pos en ontwikkeld door idtv en de RTL Creative Unit, was in maart 2021 te zien bij RTL 4. Dit seizoen wist, inclusief uitgesteld kijken, wekelijks gemiddeld 2,1 miljoen kijkers te boeien en het format werd eerder al verkocht aan VTM in België.
Peter van der Vorst, Directeur Content RTL: “Het is fantastisch dat wereldwijd het succes van De Verraders wordt gezien. Eén van onze speerpunten bij RTL is de ontwikkeling en verkoop van eigen formats en co-creaties. Daar werken we dan ook hard aan binnen onze Creative Unit. Deze verkoop is wederom het bewijs dat die strategie z’n vruchten afwerpt. Groot compliment aan de bedenkers en makers bij POSVideo, idtv en de RTL Creative Unit.”
Marc Pos, producent: “Als een idee uitgroeit tot een succesformat en ook nog eens verkocht wordt aan deze partijen, dan kun je alleen maar trots zijn. Jasper Hoogendoorn en ik zijn samen met het creatieve team van RTL de uitdaging aangegaan en dat De Verraders nu het Verenigd Koninkrijk en de VS gaan veroveren, is een droom die uitkomt!”
Videoland versie De Verraders
Het succesformat krijgt deze winter een exclusieve Videoland-versie waar twaalf BN’ers het meespelende avontuur vol leugens, manipulatie en psychologische spelletjes aangaan. Het eerste Videoland-seizoen van de winterse De Verraders wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en is vanaf december te zien.
Meer informatie over het eerste seizoen van de Videoland versie van De Verraders volgt later. ‘De Verraders’ wordt geproduceerd door idtv in samenwerking met de RTL Creative Unit.
Bron en foto © RTL