Home Fashion The North Face introduceert zijn nieuwe NSE-collectie

The North Face introduceert zijn nieuwe NSE-collectie

© The North Face

The North Face brengt de eerste NSE-collectie van dit seizoen op de markt, geïnspireerd op het avontuurlijke nachtleven van de vroege jaren 2000. Voor deze NSE-variant viert The North Face de rebelse, originele kunstvormen die kenmerkend waren voor die tijd, en die nu worden versterkt door de Londense artiest Kam-BU. 

Deze eerste NSE-drop verfijnt de esthetiek van mode voor verkenners en geeft een nieuwe dimensie aan een van de meest populaire capsulecollecties van The North Face. Door middel van energieke, nieuwe kleurcombinaties op iconische items gekoppeld aan de zilveren tong van kunstenaar en klimaatactivist Kam-BU, heeft The North Face een kledingcollectie ontworpen waarbij stad en natuur worden gecombineerd om iedereen te inspireren met hun motto ‘Never Stop Exploring’. 

Samenwerking met Kam-BU 

De campagne die bij de collectie hoort, wordt vergezeld door Kam-BU’s nieuwe single “Live-O” en een aantal betoverende visuals. Kam-BU is een opkomende artiest en klimaatactivist wiens muziek verwijzingen bevat naar UK rap, de rave-cultuur en zijn Jamaicaanse roots. Je kunt Kam ook vinden in zijn volkstuin of in lokale groenvoorzieningen in samenwerking met de London Wildlife Trust. “Live-O” verenigt deze twee aspecten van zijn identiteit en vormt zo een verhaal over het opwekken van avonturierslust door de kracht van muziek. Het nummer is een ode aan de ‘free party’-cultuur en aan festivals in bossen. 

Over de inspiratie achter “Live-O” vertelt Kam: “Live-O is een lied in rave-stijl dat op elk feest of festival gedraaid kan worden, en is gemaakt voor iedereen die op avontuur wil gaan in de wereld van muziek. Het industriële geluid en de slimme lyrics verwijzen naar wie ik zelf ooit was, en hoe de wereld er vroeger uit zag. Het is geschreven om op te bewegen: er is iets aan dansen dat bevrijdend is en dat zal ook altijd zo blijven.” 

De collectie 

Vooraanstaande items uit de collectie zijn het Dryvent Carduelis Jacket voor heren, de Seasonal Denali voor dames en twee nieuwe versies van de VECTIV Taraval, die je garderobe op subtiele wijze veranderen. De ontmoeting van twee kunstwerelden zorgt voor een gewaagde, rebelse collectie die je aanmoedigt om honderd procent jezelf te zijn.  

De eerste 30 XPLR Pass-leden die aankopen maken uit de collectie, ontvangen een speciale NSE-editie vinylplaat van “Live-O”, de nieuwe hitsingle van Kam-BU. Elke plaat is gemaakt van gerecycled en biologisch afbreekbaar plastic, en kan worden gepersonaliseerd met een set verzamelbare stickers om je eigen memorabilia te maken.  NSE Drop 1 is vanaf 2 maart verkrijgbaar op www.thenorthface.nl en in geselecteerde winkels van The North Face. Op up-to-date te blijven over toekomstige productlanceringen, kan je @thenorthface op Instagram en @thenorthface.europe op Facebook volgen

© The North Face