De twee merken bundelen opnieuw hun krachten en brengen een kleurrijke limited-edition-collectie rond inclusiviteit naar buiten
HOKA®, onderdeel van Deckers Brands (NYSE: DECK), en Cotopaxi®, een avontuurlijk outdoormerk, hebben voor de tweede keer de handen ineengeslagen om een limited-edition-collectie vol van kleur en levendigheid te lanceren. De hoogwaardige collectie is bedoeld om het verkennen van de natuur aan te moedigen voor iedereen, ongeacht wie je bent, en viert de gedeelde liefde van de twee merken voor het opzetten van je eigen avontuur.
De HOKA x Cotopaxi-samenwerking heeft een gewaagd kleurenpalet dat kenmerkend is voor beide merken en omvat limited editions van de HOKA Anacapa Breeze Low en de Cotopaxi Kapai 3L Hip Pack – Del Día. De Anacapa Breeze Low is een veelzijdige hikingschoen die straalt in warmere omgevingen dankzij zijn zeer goed geventileerde, lichte bovenwerk, gecombineerd met een ondersteunende Vibram® Megagrip-buitenzool en verlengde HUBBLE®-hiel voor een soepelere overgang van de voet. De Kapai 3L Hip Pack combineert een compact formaat met veelzijdige functionaliteit, en vormt zo een unieke, kleurrijke rugzak die volledig is gemaakt van hergebruikte materialen
True Colors United
HOKA en Cotopaxi komen met deze collectie opnieuw samen om True Colors United te steunen. True Colors United (TCU) richt zich op het voorkomen en verhelpen van dakloosheid onder LGBTQ-jongeren, gekleurde jongeren en andere kwetsbare groepen. De organisatie gebruikt belangenbehartiging en onderwijs om oplossingen op de lange termijn te creëren voor een probleem dat LGBTQ-jongeren onevenredig zwaar treft. TCU heeft als missie om rechtstreeks van de betrokken jongeren te leren om toegankelijke programma’s voor hen op te zetten en hen nieuwe kansen te bieden. In 2023 hebben HOKA en Cotopaxi een gecombineerde toezeggingssubsidie voor TCU opgesteld ter waarde van $60.000.
Damien Huang, CEO van Cotopaxi: “De samenwerking met HOKA, een outdoormerk dat op dezelfde lijn zit als wij, vormde een ideale gelegenheid om onze collectieve actie te gebruiken om iets terug te doen voor de gemeenschappen waarbinnen we opereren. Deze collectie drukt onze gedeelde identiteit uit en geeft tegelijkertijd iets terug aan een prachtige organisatie met een sterke reputatie in het omhoog helpen van LGBTQ-jongeren.” Colin Ingram, Vice President of Global Product bij HOKA: “We zijn verheugd om opnieuw samen te werken met Cotopaxi en onze gezamenlijke missie te vieren: we willen graag iedereen blijven inspireren om optimisme en avontuur te vinden in de frisse buitenlucht. We zijn vereerd dat we de mogelijkheid hebben om onze krachten te bundelen en iets terug te geven aan TCU, om zo te helpen onze wereld veiliger en inclusiever te maken voor iedereen.”
Prijs en verkrijgbaarheid
De HOKA x Cotopaxi-collectie is vanaf vandaag, 4 mei, te koop via cotopaxi.com en Cotopaxi-winkels, via hoka.com en geselecteerde HOKA winkels.
Bron en foto © Hoka