Home Nieuws Film nieuws Recensie: Brightburn

Recensie: Brightburn

We gaan het in deze recensie hebben over de film Brightburn een superhelden horrorfilm.

Deze film is geregisseerd door David Yarovesky, maar is geholpen door James gunn die de bekende marvel films Guardians of the Galaxy heeft geschreven en geregisseerd heeft. Ik had dan ook gelijk hoge verwachtingen van deze superhelden horrorfilm en wat je kan verwachten lees je in deze recensie.

Brandon Who ?

De film draait om de jonge Brandon(Jackson A. Dunn) die op het eerste gezicht een eigenaardige jongen lijk te zijn. Echter wanneer hij ouder wordt, blijkt hij wel hele vreemde dingen te kunnen en raakt geïnteresseerd in zijn nog onbekende duistere krachten. De ouders van Brandon, namelijk Tori (elizabeth Banks) en Kyle Breyer (David Denman) maken zich steeds meer zorgen. Het is een begin van een gevecht tussen leven en dood.

Liefde van een moeder en details voor de sterke maag

Brightburn duurt slechts negentig minuten, maar geen enkele seconde word verspeeld. De film zit goed in elkaar, gebeurtenissen volgen elkaar snel op en elke scene is met een doel opgenomen. Regisseur David Yarovesky steekt veel tijd in de ontwikkeling van een emotionele band tussen moeder en kind. De boodschap is duidelijk als kijker dat Tori dolgraag een kind wilde en alles ervoor over heeft dit kind te beschermen ongeacht zijn duistere krachten.

De liefde voor Brandon staat pijnlijk in contrast met de gruwelijke moorden die hij pleegt waarvoor ik complimenten wil geven aan acteur Jackson A. Dunn. Deze jonge acteur speelt zijn rol heel kil en dat is als kijker heel voelbaar.

Er wordt ook veel aandacht besteed aan details, zoals het masker, lugubere tekeningen en bijvoorbeeld een personage die een glasscherf uit haar oog probeert te trekken. Deze details zijn wellicht niet zo makkelijk te verteren op een zwakke maag, maar is een echte pluspunt.

Deze mix van moordende superheld en horror roept dan ook een nieuwe groep kijkers op zoals horrorfans die toe zijn aan een andere soort horror. Je roept ook fans van superhelden films op die een keer de duistere kant willen.

Brightburn is een film die we nog niet echt eerder hebben gezien als in de zin; een combinatie van superhelden en horror waar gedetailleerde moorden in plaats vinden. De film duurt negentig minuten en deze kijken lekker weg door het verhaallijn en spanning. Het is ook de jonge acteur Jackson A. Dunn die de rol van slechte superheld zeer goed speelt. Als je dus liefhebber van horror, spanning en duistere superhelden films bent is Brightburn een echte aanrader.

Brightburn is vanaf nu verkrijgbaar op dvd, bluray en 4k bluray.