Home Nieuws Film nieuws Captain Marvel

[Review] Captain Marvel

Marvel Studios’ nieuwe superheldenfilm komt morgen uit, wij mochten hem alvast bekijken. Wat we ervan vonden lees je hier.

Iets waar ik al bijna extra punten voor wil geven is de opening met het Marvel Studios logo, deze heeft een geweldige nieuwe variant gekregen die toch wel zorgde voor tranen in mijn ogen. Als je een beetje Marvel fan bent kan je wel gokken wat je erin kon zien.

Helaas houdt de film zelf dit gevoel niet vast. Het begint erg sterk met een mooie opzet van het verhaal en verschillende flashbacks. Het is voor jou als kijker vaag wat er nu precies gebeurd en dat maakt de film boeiend. Je wilt de geheimen weten. Dit houdt de film tot ongeveer halverwege vol. Jij hebt dan als kijker eigenlijk al genoeg informatie om de rest van het verhaal te voorspellen en dat is zonde.

Helaas gaat dit ook gepaard met oppervlakkige personages met weinig tot geen character development. Het hele leuke principe van Skrulls (vormveranderaars) verdwijnt eigenlijk rond de helft van de film wanneer het practisch niet meer gebruikt wordt, de Kree amper aanwezig en een Captain Marvel die vooral geheugenverlies heeft. Het leukste personage is misschien nog wel de kat, maar waarom dat is moet je zelf maar zien in verband met de spoilers.

Gelukkig kan je wel enorm genieten van de prachtige effecten die in de film zitten. Zoals we gewend zijn van Marvel ziet alles er enorm goed uit en zijn de special effects enorm goed. De muziek zorgt ervoor dat de tijd waarin de film zich afspeelt goed wordt weergegeven en totaal zorgt dit er ook voor dat de film weer een stukje beter aanvoelt.

Captain Marvel had flink wat potentie, het ziet er enorm mooi uit en heeft qua verhaal enorme potentie. Het is jammer dat veel van de personages oppervlakkige personen zijn en het vooral van de flauwe humor moet hebben. De special effects zijn goed uitgewerkt en de jong uitziende Nick Fury is ook enorm goed gelukt. Al met al helaas niet de topper waar ik op hoopte. Toch is het handig om deze te zien voor Endgame aangezien Captain Marvel hierin zal verschijnen.

P.S. Er zit in deze film een mid credits en een post credits scene, blijven zitten dus!

Cijfer: 7.0