Anna Nooshin opent grootste interactieve Instagram museum van Europa: The Upside Down Amsterdam

Anna Nooshin opent grootste interactieve Instagram museum van Europa: The Upside Down Amsterdam

21 juni 2020 0 Door Vince

Op 3 juli opent Anna Nooshin de deuren van haar eigen compleet nieuwe Instagram museum: The Upside Down Amsterdam. Na anderhalf jaar brainstormen, plannen en zoeken naar de perfecte locatie, is in samenwerking met ondernemer Hans Plesman deze droom verwezenlijkt en kunnen bezoekers zich laten onderdompelen in een compleet nieuwe museum ervaring.

The Upside Down Amsterdam wil ook de sociale betrokkenheid activeren en een diepere boodschap brengen. Er wordt onder andere aandacht gevraagd voor ‘vergeten kinderen’ waarmee stichting Het Vergeten Kind wordt gesteund. The right to play is voor iedereen, menen de initiatiefnemers en daarom stellen ze de experience ook open voor deze doelgroep in samenwerking met de stichting.

Anna Nooshin zegt: “Het is geweldig dat deze droom na jaren eindelijk verwezenlijkt kan worden. Met The Upside Down Amsterdam willen we namelijk zoveel meer neerzetten dan enkel een Instagram waardig museum. We willen een verhaal vertellen over het Nederland van nu en bezoekers en creatieven de kans geven zich volledig in de ruimtes te ontplooien. Daarnaast  is één van onze belangrijkste pijlers naast entertainment ook educatie en zullen wij ons bezig houden met lezingen en masterclasses waar ervaren content creators en influencers hun creatieve passie delen met onze bezoekers. Verder willen we de jongere generatie betrekken bij het creatieproces en hechten we veel waarde aan diversiteit en inclusiviteit; iedereen moet zich welkom voelen. Naast unieke decors, zoals in de Upside Down Club met muziek van de beste Nederlandse talenten, kun je tegelijkertijd ook diepgang vinden in het spiegeldoolhof dat ik met het creatieve team van The Upside Down Amsterdam heb ontworpen. In deze kamer staan we stil bij de druk die social media teweeg kan brengen en het effect van online pesten op de generatie van nu. Ik kan niet wachten om dit aan de wereld te laten zien, we hebben al onze harten hier vol aan verloren. “

Met maar liefst 1500m2 en 25 rooms en decors mag The Upside Down Amsterdam zich het grootste Instagram museum van Europa noemen. Direct bij de ingang verlies je het gevoel van onder en boven in een draaiende vortex, waarna je in levensgrote en bewegende RGB projecties stapt. Je staat op je kop in de Royal Room, ervaart het leven onder zeeniveau in de InfinityRoom, waarna je de Chocolate Shower betreedt in Candyland. Een bezoek duurt ongeveer 1 à 1,5 uur en neemt je mee op avontuur naar een andere wereld. 

Hans Plesman, initiatiefnemer van The Upside Down Amsterdam, voegt toe: “Zeker in deze gekke tijden, willen we een verfrissende en positieve ervaring voor onze doelgroep bieden en zintuigen en ambitie prikkelen. We zijn er speciaal voor content creators, een platform, of beter nog, een huiskamer voor iedereen die wil creëren. Onze venue inspireert, met alle ruimte voor zelfexpressie. We werken samen met eigenwijze merken die bezoekers een eigen ervaring bieden in de experience. Denk aan Magnum, die een hele ruimte volledig omgetoverd heeft. The Upside Down Amsterdam staat voor grenzeloosheid, schaamteloosheid, ambitie, creativiteit en verbeeldingskracht, maar ook voor trots, inclusiviteit en saamhorigheid.”

The Upside Down Amsterdam is dagelijks geopend van 10.00 tot 19.00 en vrijdag en zaterdag van 10.00 tot 20.00. De prijs van een ticket is € 24,95 en kan via www.the-upsidedown.com worden aangeschaft voor gereserveerde tijdstippen. Naast de experience, heeft The Upside Down Amsterdam ook een eigen lunchcafé en een shop, die ook zonder ticket te bezoeken zijn. The Upside Down Amsterdam is te vinden op Europaboulevard 5, te Amsterdam, recht tegenover de RAI en de halte Europaplein van de Noord/Zuidlijn en op loopafstand van station Amsterdam RAI. Onder The Upside Down Amsterdam bevindt zich een ruime parkeergarage (flowparking). The Upside Down Amsterdam volgt nauwgezet de richtlijnen van de overheid en het RIVM, waarbij het welzijn van de bezoekers centraal staat.

Bron ©The Media Nanny

Comments

comments