Home Entertainment Cartoon Network viert Acme Fools in april

Cartoon Network viert Acme Fools in april

© Cartoon Network

Maak je klaar, zet je pokerface op en sluit je aan bij Team Looney Tunes voor All-Star grappen tijdens ACME Fools met content, producten en meer

Looney ACME Bootcamp video’s trappen af met topatleten Nick Mayhugh, Sky Brown, Peng Peng Lee en Shafer Delgado

WAT: Warner Bros. Discovery (WBD) nodigt fans uit om April Fools te veranderen in ACME Fools. Een viering van de Looney Tunes, die jong en oud al tientallen jaren inspireren met hun dwaze streken en speelse capriolen. Dit jaar begint de maandviering op 1 april met ACME Bootcamp, de nieuwste trend in high-performance fitnesstraining geïnspireerd door de Looney Tunes. De content wordt gedeeld via de social media kanalen van @LooneyTunes en het YouTube-kanaal van WB Kids, en bestaat uit een videoreeks die begint met de ACME Bootcamp aankondigingsvideo. Andere video’s introduceren echte topatleten die zich wagen aan nooit eerder vertoonde fitnessroutines die de wetten van de zwaartekracht, natuurkunde en zelfs logica op de proef stellen om fans te inspireren om op de gekste manier in topvorm te komen.

De deelnemende atleten zijn Nick Mayhugh, een atletiekster en Paralympiër van Team USA; Sky Brown, een professionele skateboarder en Olympiër; Peng Peng Lee, een gepensioneerde Olympische turnster; en Shafar Delgado, een professionele breakdancer. De video’s laten zien hoe deze atleten hun ACME Bootcamp trainingsroutines uitvoeren met ACME producten om ze in vorm te krijgen op vijf belangrijke gebieden van fitness: kracht, lenigheid, balans, flexibiliteit en snelheid… waarschijnlijk.

Een wereldwijd beschikbare sociale filter op TikTok neemt fans mee door een gegamificeerde ACME Bootcamp ervaring zoals “Catch the Anvils”, “Whack A Duck” en meer gekke stunts die elk gericht zijn op de vijf belangrijkste gebieden van fitness.

Extra ACME Fools-grappen van WBD omvatten nieuwe content, merch, stunts en meer op Cartoon Network, Max, sociale media, consumentenproducten, games en thema-ervaringen:

  • Cartoon Network’s dagmarathon met Bugs Bunny Builders, de klassieke Looney Tunes, The Looney Tunes Show en Tiny Toons Looniversity. En stream daarnaast je favoriete Looney Tunes shows op Max gedurende de hele maand april.
  • Food Network viert ACME Fools met een nieuw taartrecept met het thema Tweety Bird van Food Network Kitchen. De levendige taart is geïnspireerd op de schattige maar ondeugende Tweety Bird. Versierd met weelderig glazuur en hagelslag is het een feestelijk eerbetoon aan de capriolen van ACME Fools.
Food Network Kitchen’s recipe for Tweety BIrd Cake by Amy Stevenson for Food Network Kitchen. Food and Prop Styling by Lucy Schaeffer
  • Er zal ook een social media take-over zijn door de Looney Tunes (@LooneyTunes) op TikTok, Instagram en Facebook.
  • Het WB Kids Youtube kanaal heeft de hele maand april een ACME Fools livestream, waar abonnees kunnen afstemmen op hun geliefde Looney Tunes sportafleveringen en sport gerelateerde compilaties.
  • De nieuwe feestelijke “Sports Capsule: Team Looney Tunes” merchandise is nu verkrijgbaar in de WB Shop en er komen er nog meer aan.
  • Start de zomer met Sand Cloud’s nieuwe Looney Tunes collectie met 3 levendige, nieuwe ontwerpen. Breng het plezier van de geliefde Looney Tunes bende naar het zand. Beschikbaar op https://www.sandcloud.com/ vanaf 10 april.
  • Looney Tunes x Mad Libs van Penguin Young Readers is nu beschikbaar voor pre-orders op www.penguinrandomhouse.com. Met 21 “fill-in-the-blank” verhalen over Bugs Bunny, Daffy Duck, Elmer Fudd en de rest van je favoriete personages, is Looney Tunes Mad Libs de perfecte activiteit voor elke fan van deze tijdloze tekenfilmserie!
  • Een Amazon ACME Fools/Looney Tunes Store op Amazon is gelanceerd om het winkelen voor Looney Tunes merchandise op Amazon nog makkelijker te maken.
  • Maak je klaar om te wandelen, rennen of trappen samen met een aantal van je favoriete personages in de Team Looney Tunes Virtuele Uitdagingen van The Conqueror. Volg je 180-mijl lange tocht via de Conqueror app en speel geweldige beloningen vrij, zoals ansicht- en verzamelkaarten van favoriete Looney Tunes, terwijl je je fitnessdoelen bereikt. De gezinsvriendelijke fitnessreis van 180 mijl wordt geleid door Daffy Duck, Bugs Bunny en Wile E. Coyote. Voltooi elke uitdaging en verzamel drie prachtige medailles, elk met een speciale verwijderbare speld. Meld je hier aan: https://theconqueror.events/looneytunes/.
  • Looney Tunes komen terug in actie met een familievriendelijke sport arcade-videogame die verschijnt op alle consoleplatforms en pc via Steam van Gamemill Entertainment. Meer details, waaronder een onthulling van de gameplay, volgen binnenkort.
  • Warner Bros. Games’ MultiVersus, het free-to-play online vechtspel met Bugs Bunny, Tasmanian Devil, Marvin the Martian en andere iconische personages, is vanaf 28 mei officieel verkrijgbaar. Ga voor meer informatie naar MultiVersus.com.
  • De “Looney Tunes: World of Mayhem“, een mobiele role-playing game met Bugs Bunny en vrienden, zal vanaf de eerste week van april tot half mei een “Space Opera” take-over bevatten met nieuwkomers uit de Looney Tunes-familie en meer. Je vindt de videogame op Google Play en in de App Store.
  • ACME Fools debuteert op Cartoon Network’s Toon Cup app, met een Looney Tunes thema toernooi. Bugs Bunny doet mee als speelbaar personage in zijn exclusieve Toon Cup kit, samen met Tweety die aanmoedigt vanaf de zijlijn. Het spel bevat Looney Tunes gethematiseerde elementen, waaronder een voetbal, themakleuren en een toernooi (nu verkrijgbaar via Google Play en de App Store in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika en Azië).
  • De nieuwe podiumshow ‘Team Looney Tunes Get in the Game’ gaat op 6 april van start in Warner Bros. World Abu Dhabi en loopt tot en met 23 mei, met plannen om te vervolgen in Parque Warner Madrid, Warner Bros. Movie World in Australië en meer. In de nieuwe show strijden Bugs Bunny en Daffy Duck allebei om coach te worden van Team Looney Tunes. Met de hulp van hun teamcaptains en hun vriendin Lola Bunny nemen ze het tegen elkaar op in een sportwedstrijd om te zien wie de ultieme coach is!
  • In het Verenigd Koninkrijk zijn The Looney Tunes een samenwerking aangegaan met Fanatics en de Engelse Rugby Union voor een lijn hoodies en tees voor Engelse Rugbyfans van alle leeftijden. De collectie wordt op 2 april gelanceerd en is te vinden op www.englandrugbystore.com. Zorg dat je op 20 april op de uitkijk staat voor wat Looney fun wanneer de Red Roses het opnemen tegen Ierland in het Twickenham Stadium.
  • Ook in het Verenigd Koninkrijk ontvangen TNT Sports presentatrice Reshmin Chowdhury en Eurosport omroeper Radzi Chinyanganya een krat vol Looney Tunes goodies – verkrijgbaar bij WB Shop UK, Mad Beauty en Primark – klaar om een hilarische nieuwe workout te doen met het ACME bootcamp, die ze zullen delen via hun sociale kanalen.
  • In Japan werken de Looney Tunes samen met Major League Baseball om een t-shirt collectie te lanceren in geselecteerde JEANS MATE winkels (Takeshita Dori, Ikebukuro, Osu en online) aan het eind van de lente.

WANNEER: ACME Fools viert vanaf 1 april een maand lang alles wat Looney Tunes is.

WAAROM: Van honkbal tot basketbal, boksen en worstelen en alles daartussenin, de Looney Tunes zoeken slim de grenzen van de humor op om de realiteit op te schorten, de zwaartekracht te tarten en de verbeelding te rekken, zowel op het veld als daarbuiten. De Looney Tunes hebben een jarenlange band met sport, waaronder een eerdere productcollectie met Team USA die tijdens de Olympische Zomerspelen van 1996 in Atlanta op de markt kwam. In 1996 maakten fans ook kennis met het geliefde Space Jam, waarin de Tune Squad als sporticonen werden verankerd en de weg werd vrijgemaakt voor Space Jam uit 2021: A New Legacy. Onlangs werd aangekondigd dat Warner Bros. Discovery Global Consumer Products (WBDGCP) heeft samengewerkt met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) voor een internationaal consumentenproductenprogramma met de geliefde Looney Tunes-personages, waarvan de producten nu tot 2026 worden uitgebracht. Daarnaast creëren acht Nationale Olympische Comités (NOC’s) uit acht landen, waaronder de Verenigde Staten van Amerika, Italië, Australië, Nieuw-Zeeland, Polen, Spanje en Mexico, landspecifieke Olympische Team X Looney Tunes merchandise, plus Paralympische Team X Looney Tunes merchandise voor de Verenigde Staten en Brazilië.

Bron en foto © Cartoon Network