Home Reviews Previews Daimon Blades

[Preview] Daimon Blades

StreumOn Studio is misschien geen grote naam, maar laat je niet misleiden. Achter de schermen schuilt een team van doorgewinterde ontwikkelaars met decennialange ervaring in de game-industrie. Binnenkort wordt hun eigen game gelanceerd: Daimon Blades. Een ambitieus project dat er bloederig aan toe gaat. Ben je er al klaar voor?

Grafische pracht


Daimon Blades werd tijdens gamescom 2025 onthuld en was tegelijkertijd speelbaar voor de pers. De first person hack ‘n’ slasher met elementen die niet zouden misstaan in RPG en Roguelike-games, werden trots door de ontwikkelaar gepresenteerd. En dat bleek niet voor niets, want de game ziet er groots en prachtig uit. Denk hierbij aan kathedralen met glas in lood, middeleeuwse gebouwen, en donkere grotten die de beklemmende sfeer eveneens goed weet te raken.

The Road to Hell

Daimon Blades vertelt het verhaal van de Secreta, een geheimzinnige orde van krijgermonniken die gezworen hebben de demonische invasies te beteugelen. Als een van hun strijders neem je de wapens op en baan je je een weg door meedogenloze gedrochten, terwijl je steeds dieper afdaalt in het rijk van de Daimon. 

Centraal staat jouw mentor, de Kluizenaar, die de orde heeft verraden. Na het ontdekken van de verloren Tempel vluchtte hij in de diepten van de Chaos, waar hij bezig is met een ritueel dat het er niet veel beter op gaat maken. Het is aan jou om de mentor te vinden en zijn plannen te stoppen.

Meer dan alleen hakken

Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. De game biedt naast een solo-ervaring ook een multiplayer avontuur aan, dat je samen tot drie anderen kan beleven. De ontwikkelaar vertelde dat het aantal spelers enerzijds zorgt dat er meer balans in zit, omdat je elkaar kan helpen, maar ook voor extra uitdaging. In multiplayer zullen vijanden talrijker én genadelozer zijn. Dus dat is iets om rekening mee te houden.

Wat Daimon Blades extra interessant maakt, is de manier waarop actie wordt gecombineerd met progressiesystemen die je normaal gesproken in roguelikes of RPG’s aantreft. Denk aan level-ups, loot en crafting waarmee je jouw personage steeds sterker maakt. Ook zijn er Daimon-wapens die niet alleen kracht geven, maar je tegelijkertijd corrumperen. 

De game biedt negen biomes die telkens in unieke variaties terugkeren, waardoor geen enkele speelsessie hetzelfde is. Daarin tref je meer dan twintig verschillende vijandelijke families, elk met hun eigen tactieken en vaardigheden. En alsof dat nog niet genoeg is, wachten er vier dodelijke bazen die je niet zomaar verslaat, maar moet leren doorgronden en domineren.

Voorlopige conclusie

Daimon Blades lijkt alles in huis te hebben om uit te groeien tot een volwaardige multiplayerervaring, terwijl ook solisten voldoende uitdaging kunnen verwachten. De game werd groots gepresenteerd, met indrukwekkende graphics en diepgaande progressiesystemen die het afslachten van vijanden steeds bevredigender maken. Voeg daar de gevarieerde en interessante baasgevechten aan toe, en je hebt een titel die veel potentie toont. Wel is er nog werk aan de winkel: vooral de animaties van verslonden vijanden vragen om extra verfijning. Veel tijd is er echter niet, want op 6 oktober verschijnt de game al op Steam. Heb jij interesse in deze game? Laat het ons weten in de onderstaande berichtensectie!