Home Nieuws Sport Nieuws Olympisch goud in het ontwerp van Barça’s 2022/23 uittenue

Olympisch goud in het ontwerp van Barça’s 2022/23 uittenue

© FC Barcelona

FC Barcelona heeft zijn tweede shirt voor het seizoen 2022/23 onthuld, die net als de eerste is geïnspireerd op de Olympische Spelen. Deze focust op enkele van de meest iconische elementen van de Spelen, zoals de Olympische ringen en gouden medailles, de meest gekoesterde van alle Olympische items en die atleten van over de hele wereld ernaar streven om te winnen. Daarom is de kleur van goud de absolute hoofdrolspeler van het nieuwe ontwerp, dat ook het patroon van de kaart van Barcelona bevat, met de nadruk op de Eixample, Montjuic en Barceloneta als eerbetoon aan de Spelen van 1992, terwijl de bies aan het einde van de mouwen de kleuren van de vijf Olympische ringen.

© FC Barcelona

Deze gouden kleur symboliseert ook alle waarden die nodig zijn voor het winnen van een Olympische gouden medaille, zoals vasthoudendheid, ambitie, inspanning en de constante zoektocht naar zelfverbetering, en ook hoe gouden medaillewinnende atleten de norm bepalen waar anderen naar kunnen streven. FC Barcelona wilde ook dat de tweede strip een speciale knipoog zou zijn naar het damesvoetbalteam, dat de afgelopen jaren een reis heeft gemaakt die al deze waarden belichaamt. In de afgelopen twee seizoenen won het team een ​​historische treble, waaronder hun allereerste UEFA Champions League-titel, en dit seizoen won niet alleen de binnenlandse treble, maar vestigde ook twee opeenvolgende wereldrecords voor het bijwonen van een damesvoetbalwedstrijd, waarmee het Camp Nou voor de kwartfinale van de Champions League tegen Real Madrid en opnieuw voor de halve finale tegen Wolfsburg.

© FC Barcelona

Spotify- en UNHCR/U NHCR-logo’s, in marineblauw

In deze nieuwe uitshirt is niet alleen het shirt overwegend goudkleurig, maar ook de shorts en sokken. Het bevat ook de logo’s van de sponsors in marineblauw, met Spotify op de voorkant van de heren- en damesshirts, samen met de Nike-swoosh en het Barca-embleem, terwijl de naam van het VN-agentschap voor vluchtelingen in dezelfde kleur op de rug. De namen en nummers van de spelers zijn ook in dezelfde blauwtint geschreven.
Fans kunnen tussen maandag 27 juni en zaterdag 2 juli genieten van een vroege toegang tot de nieuwe strip via de Barca-winkels in Camp Nou, Passeig de Gråcia, Canaletes, La Roca Village en Barcelona Airport Tl en T2, evenals online via de e-commercekanalen van de club. Daarna zal het ook verkrijgbaar zijn bij alle andere gebruikelijke verkooppunten

© FC Barcelona

The Flame Lives On
Net als het thuistenue wordt dit shirt ook gepresenteerd onder de slogan ‘The Flame Lives On’, wat doet denken aan de manier waarop de Olympische geest die de stad Barcelona naar een nieuw tijdperk dreef, nog steeds brandt en een onderdeel is van het dagelijks leven van mannen en vrouwen in de Catalaanse hoofdstad.
De Olympische invloed maakte Barcelona tot een maatstaf voor de wereld. Op dezelfde manier is FC Barcelona altijd al een maatstaf geweest, zowel op als naast het veld, en dankzij zijn unieke kwaliteiten wordt het zowel in binnen- als buitenland erkend als ‘More than a Club’.
De campagne introduceert ook het concept van Olympisch goud door verschillende reeksen afbeeldingen op te nemen van Barça-legende Albert Ferrer die bovenaan het podium staat tijdens de Spelen van Barcelona ’92.
Toewijding aan duurzaamheid
Net als bij het thuistenue, zijn zowel de shirts en shorts die de spelers op het veld zullen dragen als de replica’s die door de fans worden gedragen, gemaakt van 100% gerecycled polyester, gemaakt van gerecyclede plastic flessen.

© FC Barcelona

Bron en foto © FC Barcelona