Home Nieuws Film nieuws Nederlands succesformat MISFIT verovert Spaanstalige markt

Nederlands succesformat MISFIT verovert Spaanstalige markt

Het succesformat MISFIT wordt binnenkort geproduceerd voor de Spaanstalige markt. Na remakes voor de Duitse en Poolse markt krijgt de film nu ook een remake in Latijns-Amerika. De hitfilm, ontwikkeld door producenten NewBe en Splendid Film, mag zichzelf binnenkort de Nederlandse film met de meeste remakes ooit noemen. De Spaanstalige versie van MISFIT wordt eind dit jaar verwacht in de bioscoop.

MISFIT
MISFIT is door producenten NewBe en Splendid Film als totaalformat ontwikkeld en na de première in Nederland in 2017 verkocht als exportproduct aan landen zoals Duitsland en Polen. De hitfilm met in de oorspronkelijke Nederlandse versie YouTube-ster MeisjeDjamila in de hoofdrol, was met 260.000 bezoekers in de Benelux één van de meest succesvolle Nederlandse bioscoopreleases van 2017. Misfit 2 was eind 2019 in de Nederlandse bioscopen minstens net zo’n succes. Misfit 3 en een tv-serie zijn inmiddels in ontwikkeling.

MISFIT is een feelgood film die het belang benadrukt om jezelf te zijn en in jezelf te geloven.” Zegt Jeroen Koopman, CEO en oprichter van NewBe. “In Nederland heeft meer dan 80% van de meisjes tussen 8 en 12 jaar de film inmiddels gezien. Het idee dat we dit ook in heel Latijns-Amerika kunnen realiseren, geeft ons kippenvel.

Het MISFIT-format past goed bij ons jonge, Spaanssprekende, digitaal georiënteerde publiek.” Legt Bastian Manintveld, voorzitter van 2b, uit. “We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om deze doelgroep te bereiken via traditionele media en we hopen dat we in de toekomst vaker met NewBe mogen werken. We zijn erg trots op het feit dat we samen met Jeroen en zijn team samenwerken aan dit mooie project.

Productie in Latijns-Amerika
Productiepartij 2btube, onderdeel van 2boriginals, heeft samen met Touché Films de rechten gekregen om MISFIT in verschillende Spaanstalige gebieden te ontwikkelen, te beginnen met Latijns-Amerika. Het plan is om eind dit jaar de Spaanstalige versie van MISFIT in bioscopen uit te brengen, zodat meer dan 450 miljoen Spaanssprekende mensen de film kunnen gaan zien.

Bron © Splendid films