Het bekende Koreaanse noedelmerk Nongshim – onder meer bekend van Shin Ramyun – introduceert een gelimiteerde productlijn gebaseerd op de Netflix-animatiefilm K-Pop Demon Hunters, een samenwerking met Sony Pictures Animation. De nieuwe lijn bevat speciale edities van Shin Ramyun, Shrimp Crackers en de aankomende Shin Toomba Sauce, voorzien van personages als Rumi, Mira, Zoey (van de fictieve K-popgroep HUNTR/X), de Saja Boys en de tijgermascotte Derpy.
De producten worden wereldwijd gelanceerd vanaf eind augustus, met focus op markten zoals Korea, Noord-Amerika, Europa, Oceanië, Zuidoost-Azië en Mexico. In Korea komt daarnaast een exclusieve editie van Shin Ramyun beschikbaar, ontworpen naar de noedels die in de film worden gegeten door de hoofdpersonages.
Nongshim wil met deze samenwerking fans wereldwijd aanspreken via sociale media, digitale content en pop-upwinkels. De samenwerking kwam tot stand nadat fans online opmerkten dat de noedels en snacks uit de film sterk leken op Nongshim-producten – inclusief een creatieve woordspeling waarbij ‘Dongshim’ uit de film herinnerde aan ‘Nongshim’, en het gebruik van het karakter ‘神’ in plaats van ‘辛’ op de verpakking.
Een woordvoerder van Nongshim licht toe: “Dankzij de fans die onze producten herkenden, ontstond deze unieke samenwerking. We hopen hiermee de authentieke smaak van Koreaanse ramyun en snacks te delen met een wereldwijd publiek.”
Eerder in juli presenteerde Nongshim ook een nieuwe wereldwijde slogan voor Shin Ramyun: Spicy Happiness In Noodles, waarbij het acroniem ‘SHIN’ de merkboodschap onderstreept – het bieden van pittig plezier en culturele waarde aan consumenten overal ter wereld.
© Nongshim