Weten ze met ‘Despicable Me 3’ de kijker weer aan het lachen te krijgen? Despicable Me 3 is alweer de vierde film met onze kleine, gele en vooral grappige vrienden genaamd: Minions. Hoogstwaarschijnlijk denk je: “Huh, vierde film?”, Ja, naast Despicable Me 1,2 en 3 was er natuurlijk ook nog de film ‘Minions’ die zich afspeelt voor de Despicable Me films. Niet alleen staan de Minions bekend om de gekke, gele, kleine en grappige wezens, maar omdat ze zorgen voor een brede glimlach bij de kijkers.

Nieuwe missie

Despicable Me 3 bevat een spectaculair avontuur met een gestoorde schurk die in de jaren 80 is blijven hangen. Naast deze schurk zijn er nog veel meer schurken… de minions! Gru (Steve Carell) is tegenwoordig samen met zijn vrouw Lucy (Kristen Wigg) actief als boevenvanger. De missie om slechterik Balthazar Bratt (Trey Parker) op te pakken mislukt waarop Gru en zijn vrouw worden ontslagen.

De Minions hopen door zijn ontslag dat hij weer zijn leven als boef oppakt, maar als Gru dat weigert, verlaten de Minions hun baas Gru. Het ziet er allemaal somber uit voor Gru, maar dan krijgt hij ineens onverwacht nieuws. Hij blijkt een tweelingbroer te hebben genaamd Dru. Tussen deze broers ontstaat een samenwerking om slechterik Balthazar Bratt alsnog op te pakken.

Lekker dansen

“Illumination” heeft met Despicable Me 3 een geweldige kinderfilm gebracht, maar voegen voor de ouders in elke film ook weer wat toe. De dancemoves en jaren 80 muziek zullen de ouders weer terug de tijd in sturen, en schaamte momenten voor de kids bezorgen.

Je kan wel zeggen dat Despicable Me 3 zijn succes heeft te danken aan de muziek/dancemoves momenten in dit deel. Zo is er een battle tussen Gru/Balthazar Bratt en doen de Minions onuitgenodigd mee aan een talentenshow.

Despicable Me 3 is dan ook een geweldige animatiefilm voor het hele gezin die spijtig genoeg in anderhalf uur voorbij vliegt. De film bevat de nodige humor, emoties en als klap op de vuurpijl… heerlijke muziek die je swingend door de film laat gaan. Het verhaal bevat ook grappen richting andere films, zo herken je als ouder wellicht dingen uit de “Austin Powers” films.

Despicable Me 3 is verkrijgbaar op DVD, Blu-ray en Blu-ray 3D.

Foto’s: Universal Pictures