Doe maar alvast een luchtig shirt aan, want zweten zal je met deze nieuwe versie!

In Just Dance moet je natuurlijk, zoals de naam het al zegt, dansen. De bedoeling is om de choreografie van de choreograaf op het scherm zo goed mogelijk na te doen, het doet je een beetje denken aan het tv programma ‘dance, dance, dance’. Alle bewegingen die jij uitvoert worden beoordeeld doormiddel van de zogeheten Joy-Con controller. De Switch controllers zijn klein, maar fijn, dus je voelt amper dat de controller aanwezig is tijdens het dansen. Meestal speel je de liedjes met één controller, maar in andere gevallen heb je beide controllers nodig.

Nieuwe songs

Als je de game wilt uitspelen kan je beter luchtige kleding aantrekken, want er is weer een groot assortiment uit songs, zoals: Shape Of You van Ed Sheeran, Swish Swish van Katy Perry, Blow Your Mind van Dua Lipa en het leuke is dat ze voor de Switch 2 exclusieve songs hebben gemaakt, genaamd: Just Mario HD en de tweede song wordt later pas bekend gemaakt. Klik hier voor de volledige lijst.

Mocht je je sportkleding al willen uittrekken omdat je alle nieuwe liedjes denkt te hebben uitgespeeld, dan zou ik je kleding als ik jou was nog maar aanhouden. Je kan namelijk nog meer dan 300 songs spelen door ‘Just Dance Unlimited’.

Just Dance Unlimited

Een assortiment verkrijgen wat nooit verveeld, dat kan! Just dance biedt een streamingdienst met meer dan 300 songs, genaamd ‘Just Dance Unlimited’. Het enige nadeel is dat deze streamingdienst geld kan kosten. Je krijgt deze dienst 90 dagen gratis, daarna kan je er voor kiezen om een abonnement af te sluiten. Je kan kiezen uit een abonnement voor een jaar voor 30 euro, 3 maanden of voor 24 uur. Wat een nadeel kan zijn bij slecht internet is dat deze dienst streamt en daarom dus ook moet laden tijdens het spelen. Het kan dan zijn dat hij regelmatig buffert midden in een danspas en waardoor je soms de ritme van een lied kwijt bent.

Battlen

Als je net als ik geen vrienden heb om het spel te spelen… dan is het misschien wel een leuke optie om eens de World Dance Floor op te gaan. Je neemt het hier op tegen mensen over de hele wereld. In een nummer kan je het wel opnemen tegen +/- 2000 mensen, maar er zullen ook momenten zijn dat er veel minder mensen online zijn. Dan kan het leuk zijn om in de top 10 proberen te komen, bijvoorbeeld. Daarnaast laat het je ook kennis maken met andere nummers die je hoogstwaarschijnlijk zelf niet eens had gekozen.

Kids

Stel dat je nou een kleine broer of zus hebt waarvoor sommige liedjes wel iets te ongepast zijn, dan kan je hem op de kids modus zetten. Dan kan hij/zij alleen kiezen uit de geschikte nummers voor kinderen, zoals: Let It Go van Frozen.

Exclusief voor Switch

Zoals ik al eerder noemde zijn er exclusieve nummers gemaakt voor de Switch, maar dat is niet het enige. Exclusief voor de Nintendo Switch is er de modus: “Double Rumble’’. Deze modus kent vijf choreografieën, die elk gebruik maken van de HD Rumble functie in de Joy-con controllers. Het doel daarvan is dat het moet aanvoelen alsof je een boormachine vast hebt, of een bal wegslaat tijdens een potje hockey. Het is fijn dat de ontwikkelaars van Just Dance 2018 hebben nagedacht over een Switch exclusieve gamemodus, welke een leuk extraatje is.

To Go

Natuurlijk weten we van de Switch dat we hem mee kunnen nemen, maar handig bij deze game is het niet. Het scherm is praktisch gezien te klein waardoor danspassen onduidelijk worden en de tekst ook met moeite nog te lezen is. Lekker dansen in de trein is dus niet echt een aanrader.

Met nieuwe, hippe liedjes is deze game zeker geslaagd. Het is ook leuk dat je de World Dance Floor op kan gaan om te kijken hoe goed of slecht je bent vergeleken met de rest. Daarnaast is het ook leuk dat je gratis 90 dagen kennis mag maken met de dienst ‘Just Dance Unlimited’.

+ 90 dagen Just Dance Unlimited
+ Exclusieve nummers en gamemodus voor de Switch
+ World Dance Floor