Home Reviews Film Review Jolt

[Review] Jolt

DSC08253.ARW

Jolt is een actiekomediefilm die vanaf vandaag te zien is op Amazon Prime. De hoofdrol wordt gespeeld door Kate Beckinsale, ook wel bekend met haar rol als Selene in de Underworld-filmreeks. Daarnaast komen andere welbekende acteurs voor, zoals Stanley Tucci, Jai Courtney en Bobby Cannavale.

Lindy heeft woedeproblemen, en de enige werkende oplossing hiervoor is een shocktherapie waarmee Lindy zichzelf weet te kalmeren. Na een geslaagde date met de sympathieke Justin, komt ze erachter dat haar woedeproblemen ook onderdrukt kunnen worden door de liefde die ze voor hem heeft. Wanneer hem iets overkomt is ze dan ook helemaal klaar om haar woede los te laten op iedereen die in haar weg staat. Ze komt hierdoor in verschillende spannende situaties terecht, die resulteren tot spannende gevechten en achtervolgingen. Het concept met de shocktherapie is interessant, waarbij het de makers van de film gelukt is dit goed te combineren met de actie. Neem daar nog passende komedie en een onverwachte twist bij, en je hebt een zeer vermakende film. Het is dan ook niet gek dat er met de cliffhanger een vervolgfilm wordt gesuggereerd.

De cast toont een goede acteerprestatie, en vooral Beckinsale’s acteerwerk blinkt hier uit. Cannavale en Tucci hebben hier een kleinere rol die ze toch op een sterke manier weten over te brengen aan de kijker. Bijna alle personages gebruiken humor op het ene moment, en hebben serieuze momenten op een ander moment. Deze twee karakteristieken weten de acteurs perfect te balanceren en dat is dan ook wat het acteerwerk zo goed maakt in dit soort actiekomediefilms.

Al met al is dit een grappige en soms spannende film, met een origineel concept. Klik de film na afloop niet meteen weg, want er is nog een stukje tussen de credits door!

Vanaf nu te zien op Amazon Prime!

Foto © Amazon Prime Video

7.5
Vorig artikel538 Verrückte Award voor André Hazes’ hit ‘Leef’
Volgend artikelFC Den Bosch lijkt gered
review-jolt Jolt is een actiekomediefilm die vanaf vandaag te zien is op Amazon Prime. De hoofdrol wordt gespeeld door Kate Beckinsale, ook wel bekend met haar rol als Selene in de Underworld-filmreeks. Daarnaast komen andere welbekende acteurs voor, zoals Stanley Tucci, Jai Courtney en Bobby...