Home Reviews Film Review Men in Black: International

[Recensie] Men in Black: International

Em (Tessa Thompson) and H (Chris Hemsworth) in Columbia Pictures' MEN IN BLACK INTERNATIONAL.

We gaan het in deze recensie hebben over de film Men in Black: International die geregisseerd is door niemand minder dan F. Gary Gray. Deze heeft eerder in de regiestoel gezeten voor films als The Italian Job en Fast & Furious 8. De vraag is weet hij met de reboot van Men in Black zonder Will Smith en Tommy Lee Jones weer nieuw leven in deze franchise te blazen.

Je gaat het weer lezen in een recensie van de jongerensite Planetzone.

Het verhaal

We kijken naar Molly (Tessa Thompson) een callcenter medewerkster die op jonge leeftijd een buitenaards wezen heeft ontmoet. Ze is sinds deze ontmoeting altijd opzoek geweest naar de geheime organisatie Men in Black. Het is haar doel onderdeel uit te maken van deze overheidsinstantie om meer te leren over het universum. Wanneer zij het hoofdkwartier in New York binnensluipt besluit Agent O ( Emma Thompson) haar een eerlijke kans te geven. De proeftijd gaat in en ze moet zich melden in London waar de samenwerking van start gaat met Agent H (Chris Hemsworth).

Het duurt niet lang voor het avontuur begint wanneer gevaarlijke buitenaardse wezens onze aarde zijn binnengekomen, hopelijk weet dit duo ons te redden.

Frisse wind

Het vierde deel zou zomaar een nieuwe start kunnen zijn van de franchise ‘Men in Black’, ongeacht dat Will Smith en Tommy Lee Jones ontbreken. Deze twee komische heren hebben er toch al voorgaande delen als duo voor veel voor gelach gezorgd. Je kan dus wel zeggen dat het voor Tessa Thompson en Chris Hemsworth geen makkelijke klus was om in de voetsporen te treden van dit oude duo.

Het voordeel wat deze twee acteurs hadden is dat ze al eerder samen hebben gewerkt in de bekende Marvel films ‘Thor’ wat ook terug is te zien in de chemie tussen deze twee. Deze twee sluiten elkaar goed aan in Men in Black en houden het komische van het voorgaande duo goed vast.

Oude en nieuwe gezichten

De film is geregisseerd door F, Gary Gray, maar ongeacht dat waren Barry Sonnenfeld en Steven Spielberg weer als uitvoerend producent aanwezig. Emma Thompson als Agent O is ook weer terug en zien we Liam Neeson als nieuw gezicht in de rol van Agent High T.

De terugkomst van Danny Elfman is helemaal aangenaam daar waar hij meehielp aan het componeren van de soundtrack en settings. De CGI- animaties zijn ook weer geweldig, maar vond ik persoonlijk bij de voorgaande delen iets beter.

Men in Black: International is een waardige reboot van de franchise Men in Black die van begin tot het eind geen moment saai is. Het nieuwe Duo Emma Thompson en Chris Hemsworth zijn komisch en vertolken hun rol naar wens. Ik hoop dan ook dat dit een nieuwe start is in deze franchise want zou dit nieuwe duo nog wel een keer willen zien in de rollen van agent.

Men in Black: International is vanaf nu verkrijgbaar op dvd, bluray en 4K bluray.

Vorig artikelDutch Comic Con: Tien finalisten schrijfwedstrijd Fantastic Stories Competition 2020 bekend
Volgend artikelBeleef de sensatie van TT Isle of Man – Ride on the Edge 2 met een nieuwe gameplay-video