Home Reviews Film Review Encounter

[Recensie] Encounter

© Amazon Prime Video

Encounter is sinds vrijdag 10 december te zien op Amazon Prime Video. Dit is eigenlijk een soort thriller/avonturenfilm, verpakt als een zogezegde ‘road movie’. De hoofdrol wordt gespeeld door Riz Ahmed, ook wel bekend uit Nightcrawler (2014), Rogue One (2016), Venom (2018) en Sound of Metal (2019). Daarnaast spelen ook Octavia Spencer en Rory Cochrane mee. De film is geregisseerd door de niet zo heel bekende Michael Pearce.

© Amazon Prime Video

Ex-militair Malik Khan, gespeeld door Ahmed, is op een reddingsmissie: hij wil zijn 2 zoons naar een veilige plek brengen wanneer een mysterieuze dreiging op wereldwijd niveau aanwezig is. Het blijkt dat er aliens op de wereld zijn, en Malik wil zijn kids koste wat het kost veilig houden. Zo ontwikkelt hij een paranoïde houding, wat hele spannende scènes tot gevolg heeft.

Zijn acteerwerk is honderd procent geweldig. Na zelf geclaimd te hebben dat hij niet geschikt is voor grote Hollywood-films, heeft hij zich weer overduidelijk bewezen in een kleinere productie. Hopelijk zal hij dit blijven doen, maar daar heb ik geen twijfels over. De dynamiek tussen hem en de kids was geweldig naar voren gebracht. Een goed staaltje acteerwerk van de twee kindacteurs droeg hier ook aan bij. De sterke dynamiek zorgde voor mooie scènes, grappige scènes, maar vaak ook wel hele serieuze scènes. Vooral het thema ‘vaderschap’ wordt op zulke momenten goed naar voren gebracht.

Deze film was goed te volgen, en het heeft ook een spannend maar vooral goed einde. Wie zin heeft in een mix van spanning, actie en mysterie, zal hier veel plezier aan beleven en is vanaf NU te zien op Amazon Prime Video.

8.0
Vorig artikelDe leukste kerst commercials van de wereld (1)
Volgend artikelZes BN’ers op duizelingwekkende hoogte in The Big Balance
recensie-encounter Encounter is sinds vrijdag 10 december te zien op Amazon Prime Video. Dit is eigenlijk een soort thriller/avonturenfilm, verpakt als een zogezegde 'road movie'. De hoofdrol wordt gespeeld door Riz Ahmed, ook wel bekend uit Nightcrawler (2014), Rogue One (2016), Venom (2018) en...