Home Reviews Game Review Marvel’s Avengers

[Review] Marvel’s Avengers

Marvel’s Avengers begint tijdens A-day, een speciale dag om de Avengers te eren. Alle hoofdleden van de Avengers zijn aanwezig en het heeft alles weg van een geweldige dag. Totdat er een terroristische aanval plaatsvindt. De Avengers proberen dit tevergeefs te stoppen en het resultaat is catastrofisch. De Avengers raken Captain America kwijt, hun activiteiten worden verboden en uiteindelijk gaan ze ieder hun weg. Tot een aantal jaar later wanneer een nieuwe organisatie AIM een politiestaat heeft gemaakt en een verborgen agenda blijkt te hebben.

Laat ik beginnen met een stukje over de gameplay. De wereld bestaat uit de centrale hub, (meestal) de Helicarrier Chimera, en de verschillende missie-omgevingen. De Chimera is waar je je missies start, trainingen kunt starten en wat extra kunt praten met de helden. Dan de missie-omgevingen, deze zijn grotendeels lineaire paden die je moet volgen met kleine afsplitsingen. Heel af en toe kom je op een grote open vlakte waar wat meer te verkennen is. Hier vind je dan ook vaak in de meest gekke hoeken goede wapens en outfits. Het is een beetje wat we gewend zijn van de lineaire Final Fantasy spellen. Je hebt één pad die je moet volgen met verschillende afsplitsingen voor extra gevechten en voorwerpen, maar je zult altijd het hoofdpad moeten blijven volgen voor het verhaal. Het werkt perfect voor dit spel aangezien je met je helden natuurlijk vooral wilt vechten en een open wereld hier niet het beste voor is. Hele hordes vijanden in één keer op je af komend en daar je weg doorheen beuken.

Over het vechten gesproken… Gelukkig heeft Square Enix enorm veel aandacht besteed aan de helden. Elke held voelt uniek aan en speelt erg soepel. Hoewel elke held dezelfde knoppenlayout heeft. Driehoekje voor een zware aanval en vierkantje voor een lichte aanval werken ze totaal niet hetzelfde. Bij de ene zorgt dit namelijk wel voor een gebroken schild van de tegenstander, maar bij Thor kun je beter met je hamer gooien (vergeet hem alleen niet terug te roepen). En wees maar niet bang dat je weinig met je favoriete Avenger kunt spelen er is genoeg variatie in de missies en vaak zijn ze herspeelbaar. Bovendien heeft elke Avenger een eigen verhaallijn.

Wat jammer is, is dat de problemen die ik in de beta ervaarde niet weg waren in het volledige spel. Zo kreeg ik nog steeds regelmatig een tollende camera met Iron Man als ik binnen vloog. Ik kon nu gelukkig wel uitgebreid de online functies testen. En met willekeurigen wil je dat eigenlijk niet doen. Zo volgt het spel namelijk de persoon die het verste weg is waardoor ik geregeld goede lootkisten met handige voorwerpen heb gemist. Ik ben ook redelijk snel overgegaan naar alleen te spelen.

© 2020 MARVEL

Marvel’s Avengers heeft een goede levelopbouw, een prima verhaallijn en goede gevechten. Echter het online aspect is stukken minder door het gebrek aan communicatie met teamgenoten wanneer je niet in een party zit. Daarnaast zitten er nog best wel wat bugs in die gameplay minder leuk maken. Toch is het al met al een prima spel voor Marvel fans.

Cijfer: 7.5

Deze review is gebasseerd op de PS4 versie van het spel. Marvel’s Avengers is ook beschikbaar op Xbox One en PC. Later verschijnt die ook op de nieuwe generatie consoles.

Vorig artikelEmma Heesters geeft unieke MTV Push showcase